Czy zadałeś sobie kiedyś pytanie: dlaczego niektóre marki odnoszą sukces, są łatwo rozpoznawalne a inne nikną w tłumie? Dlaczego klienci wybierają jedne produkty i usługi a do innych odnoszą się z dystansem? Wizerunek graficzny zawarty w identyfikacji wizualnej jest nadal jeszcze niedocenianym czynnikiem kształtowania dobrej marki.

Ale czym właściwie jest identyfikacja wizualna? Z angielskiego visual identity to narzędzie służące kreowaniu wizerunku marki i komunikacji z otoczeniem poprzez określony zespół symboli, oznaczeń graficznych i zachowań. Ma to na celu uzyskanie czytelnego, spójnego i skutecznego przekazu oraz wyróżnienie marki na rynku. Identyfikacja ta powinna nawiązywać do charakteru i wartości firmy i podkreślać jej tożsamość. Konkretne bodźce wizualne mają za zadanie kształtować pozytywny obraz marki w świadomości odbiorców.

By wizerunek marki był spójny potrzebujesz właśnie dobrze zaprojektowanej identyfikacji. Style graficzne, palety barw, kroje pisma, ikony, wzory i wszystkie składowe są wtedy konsekwentnie stosowane zaczynając od wizytówki a na stronie internetowej kończąc. Co daje Ci takie podejście?

Rozpoznawalność

Po pierwsze – zyskujesz rozpoznawalność. Odbiorcy zaczynają kojarzyć Cię z konkretnym stylem wizualnym. Każdy element materiałów drukowanych, papeterii firmowej czy profil na Instagramie korzysta z tych samych, nieprzypadkowych rozwiązań graficznych. Klienci już na pierwszy rzut oka wiedzą, że mają do czynienia z konkretną marką. Z czasem potrafią rozpoznać ten styl z daleka i nie mylą go z konkurencją, co prowadzi do kolejnej korzyści.

Zaufanie

Budujesz zaufanie. Jeśli chcesz wywołać wrażenie stabilności i celowości swoich działań, warto zainwestować w spójny branding. Konsekwentny przekaz trafia do Twoich odbiorców budując ich zaufanie do marki, którą rozpoznają. Jest to pewnego rodzaju przewidywalność, ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Odbiorcy zaczynają wiedzieć, czego się po Tobie spodziewać – kim jesteś, w jaki sposób to komunikujesz (w tym wypadku graficznie) i co możesz im zaoferować. Dlatego, w pracy nad identyfikacją wizualną, ważna jest strategia, to by mieć świadomość swoich celów, wartości marki i odpowiednio przełożyć to na język wizualny, tak by trafić do właściwej grupy odbiorców.

Profesjonalizm

Co jeszcze daje spójny branding? To te wszystkie odczucia, które chcemy wywołać u klientów. Jeśli chcesz by Twoja marka była postrzegana jako stabilna, profesjonalna i móc dostosować do tego cennik swoich usług, to cechy te muszą mieć poparcie w tym, jak prezentujesz się światu. Być świetnym specjalistą to nie wszystko, jeśli nie wiedzą o tym Twoi odbiorcy. Jednym ze sposobów, by przekonać o tym innych w świecie zdominowanym przez przekaz wizualny, to inwestycja w spójny wizerunek.


Dlatego właśnie zlecenie zaprojektowania trafionej identyfikacji wizualnej to decyzja, które procentuje. Twoja marka staje się rozpoznawalna, a co za tym idzie budujesz społeczność odbiorców, zyskujesz ich zaufanie oraz niezwykłą pewność w prezentowaniu swojego wizerunku światu.