Wybór odpowiedniej palety kolorów firmowych wydaje się łatwy do czasu, kiedy nie zaczniesz tworzenia jej dla siebie. Dziś podzielę się prostym sposobem na to, jak może wyglądać funkcjonalna paleta kolorów marki.
Na początek kilka rzeczy, o których warto pamiętać:
• wybór kolorów nie może być przypadkowy – oprzyj go na strategii marki (unikalny charakter, grupa odbiorców, cele, ambicje)
• nie istnieją „brzydkie” kolory a tylko ich źle dobrane zestawienia
• wybierz ponadczasowość zamiast chwilowej mody
• wybierz kolory, z którymi czujesz się dobrze, nie tylko atrakcyjne dla Twoich odbiorców, ale też prawdziwe dla Ciebie – będziesz na nie patrzeć jeszcze przez jakiś czas : )
Strategia
Zawsze kiedy zaczynam pracę nad identyfikacją, zadaję pytanie o to, jakie słowa kluczowe charakteryzują markę i jak ma być postrzegana przez klientów. Trafiona paleta kolorów, może wzmacniać ten przekaz i wywoływać oczekiwane skojarzenia.
Czy twoja marka jest:
nowoczesna | oparta na tradycji | stabilna | minimalistyczna | dynamiczna | kobieca | radosna| romantyczna | elegancka | budząca zaufanie | profesjonalna | w zgodzie z naturą | luksusowa | przyjazna | energetyczna
Pomaga mi to wybrać kolory, które najlepiej oddadzą jej unikalny i autentyczny charakter.
A oto przykład, jak może wyglądać paleta kolorów marki:
1. Kolor podstawowy
Wybierz jeden przyciągający uwagę kolor, który łatwo zapamiętać. Będzie on wyróżniającym kolorem marki, używanym do podkreślania istotnych treści a na stronie internetowej do oznaczania przycisków akcji.
2. Kolor uzupełniający
Może to być kolor kontrastujący z kolorem podstawowym, tzw. kolor dopełniający. Znajduje się on po przeciwległej stronie koła barw (color wheel)*.
3. Ciemny ton
Wybierz zdecydowanie ciemny odcień jakiejś barwy (może to być również czerń). Posłuży jako kolor wszelkich treści – tytułów, napisów, tekstów na stronie. Może być też używany jako tło.
4. Jasny ton
By dodać lekkości i oddechu Twoja paleta kolorów marki potrzebuje jasnego, zbliżonego do bieli odcienia. Używaj go jako tła do tekstów czy grafik.
5. Kolor akcentujący
To kolor dodający głębi palecie kolorów i dobrze współgrający z całością np. jaśniejszy odcień koloru podstawowego lub dopełniającego. Ożywi treści graficzne, czasem może występować jako tło do elementów, które chcesz wyróżnić.
Paleta kolorów to tylko jeden z wielu elementów kształtowania spójnej marki, więcej na ten temat przeczytasz w poście Dlaczego twój branding powinien być spójny?
A jeśli mimo prób utworzenia palety kolorów wciąż nie widzisz zadowalających efektów i potrzebujesz pomocy, wyślij mi wiadomość zaglądając do zakładki Kontakt.
A.
* narzędzie pomocne w tworzeniu palety kolorów to koło kolorów color.adobe.com