Proces kreatywny czy inaczej proces projektowy to nic innego jak sposób, w jaki realizowane są projekty w czasie. Od pierwszego maila czy telefonu klienta po oddanie gotowego produktu, określa on harmonogram naszych wspólnych działań, tak by efektem końcowym był sukces marki.
Jak to działa? Zawsze współpracuję z limitowaną liczbą klientów jednocześnie, dbając o to by każdy projekt zyskał uwagę na jaką zasługuje. Mój proces składa się z trzech podstawowych etapów.
1. Rozpoznanie
Wszystko zaczyna się od rozmowy. Czasami jest to spotkanie się osobiście, częściej telefon a jeszcze częściej dialog mailowy lub kontakt przez dostępne komunikatory. Każdy z nas ma inny styl pracy i dlatego dostosowuję się do Ciebie jeśli chodzi o formę komunikacji. Jeśli decydujesz się na powierzenie mi swojego projektu, ustalamy datę rozpoczęcia współpracy. Przesyłam mailowo umowę i proszę o wpłatę zaliczki, która gwarantuje rezerwację odpowiedniego czasu w moim kalendarzu.
Po wyborze pakietu graficznego, nad jakim będziemy pracować, przesyłam do uzupełnienia specjalnie przygotowany formularz, który stanie się naszym Briefem Projektowym. Jest to bardzo ważny punkt procesu, bo to na nim opieramy dalsze rozmowy i do niego odnosimy się, jako wyznacznika kierunku w jakim podążamy. Na tym etapie to klient wykonuje pewną pracę, by jasno zakomunikować swoje potrzeby, oczekiwania i opisać indywidualny charakter swojej marki. Jest to jednak wysiłek, który na pewno zaprocentuje! Pojawią się tam pytania o Twój biznes, docelową grupę obiorców i wizję na rozwój. Im bardziej szczegółowo odpowiesz na zawarte w formularzu zagadnienia, tym lepszych i dokładniej celujących w Twoje oczekiwania efektów możesz się spodziewać. Jest to solidna baza, na której zbudujemy Twój projekt.
2. Projektowanie
Przechodzimy do drugiego etapu, który jednym słowem można określić jako „projektowanie”. Po dokładnej analizie otrzymanego Briefu, proszę o przesłanie wszystkim materiałów, jakie mają być użyte w danym projekcie, takich jak teksty czy ewentualne autorskie fotografie (np. na stronę internetową). Dostarczenie finalnych materiałów na czas, sprawia że mogę bez przeszkód pracować nad wizją graficzną a ustalony przez nas termin realizacji nie ulegnie opóźnieniu. To na tym etapie procesu powstają wstępne szkice, koncepcje kompozycji i kolorystyki. Wybieram z nich i dopracowuję najlepsze propozycje, które wysyłam do klienta czekając na odpowiedź i uwagi w ciągu trzech dni roboczych. W ramach każdego pakietu możliwe są dwie serie korekt, które prowadzą do udoskonalenia projektu. Wyjątkiem jest pakiet „identyfikacja wizualna”, gdzie mamy dwie serie korekt dla logo i kolejne dwie dla materiałów graficznych. Kiedy nasz projekt jest gotowy i zatwierdzony pozostaje nam przejść do implementacji, czyli etapu trzeciego.
3. Implementacja
Udało się! Twój projekt jest gotowy i czeka na to, aż pokażesz go światu. Po opłaceniu całości zlecenia przesyłam na Twój adres folder spakowanych plików źródłowych lub instalujemy Twoją stronę internetową w sieci. Twoja nowa witryna, marka lub projekt jest już dostępny i gotowy do użycia. Po tym jak zaczniesz promować swój nowy wizerunek, Twój projekt trafi do portfolio AD Studio a Ty, mam nadzieję, dołączysz do stale powiększającego się grona szczęśliwych klientów.