Wyobraźmy sobie, że…
w końcu podjęłaś decyzję o wystartowaniu z własnym, wymarzonym biznesem
lub…
próby odświeżenia przez ciebie wizerunku firmy o własnych siłach zawiodły
lub…
od jakiegoś czasu nie czujesz satysfakcji, przyglądając się temu, jak prezentuje się twoja strona internetowa
Sytuacja jest jasna, potrzebujesz nowego projektu. Niezależnie, w którym miejscu rozwoju swojej marki się znajdujesz, zlecenie zaprojektowania komuś logo, identyfikacji wizualnej czy strony internetowej może wydawać się nie lada wyzwaniem. Oto na co zwrócić uwagę i o co zapytać, przed wyborem odpowiedniego projektanta.
Jak wygląda proces projektowy?
To ważne, by dowiedzieć się od czego zaczyna się zlecenie, jak wyglądają jego poszczególne etapy i jak potrzebujemy się do nich przygotować. Pozwala nam to też stwierdzić, czy grafik działa w oparciu o konkretną strategię a poszczególne etapy są jasne.
Jakie są ramy czasowe?
Ile potrwa przygotowanie danego projektu i kiedy jest data rozpoczęcia prac. To istotne kwestie szczególnie gdy goni nas termin i gotowego projektu potrzebujemy np na konkretne wydarzenie. Warto mieć świadomość, że dobry projekt wymaga czasu. I to nie tylko czasu przepracowanego przed ekranem komputera ale np analizy briefu, szkiców koncepcyjnych, gromadzenia pomysłów, „leżakowania” przez jakiś czas by projektant mógł spojrzeć na niego świeżym okiem.
Ile kosztuje projekt?
Jest to jedno z pierwszych pytań zadawanych projektantom. Warto przy tym uczciwie przeanalizować, co jest zawarte w cenie danej usługi i nie dać się nabrać zarówno na wygórowane ceny jak i mocno zaniżone oferty. Być może agencja reklamowa przygotuje dla nas profesjonalny wizerunek, jednak na danym etapie nie jesteśmy w stanie za niego zapłacić kilkudziesięciu tysięcy złotych a jakość prac jest porównywalna z pracą dobrego i doświadczonego freelancera. Być może za pracę studenta zapłacimy trzycyfrową kwotę, jednak estetyka projektu pozostawia wiele do życzenia lub cena usługi nie zawiera przekazania praw autorskich.
Ile propozycji logo otrzymam?
Pytanie istotne, ale nie najważniejsze. Dobrze jest mieć wybór, ale gdy opcji jest za wiele często ten wybór staje się trudniejszy. Osobiście uważam za dobry pomysł pozostawienie projektantowi graficznemu selekcję tych 2-3 opcji logo, które zobaczymy. Z doświadczenia wiem, że zwykle koncepcji jest znacznie więcej ale tylko te najlepsze trafiają do klienta. I to dobrze. Jakość przewyższa tu ilość a portfolio projektanta podpowie nam, na co możemy liczyć.
Jakie są formaty dostarczanych plików?
Jest to pytanie dotyczące logo i poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej jak np. wizytówki, papier firmowy czy baner. Dobrze jeśli projektant przekazuje nam pliki wektorowe logo, formaty do druku i użytku w internecie. Jeszcze lepiej gdy znajdzie się tam również wersja achromatyczna logo w bieli/czerni, która może przydać się na różnych nośnikach. Dodatkowo Księga Znaku w pliku pdf to także wyznacznik dobrego podejścia do projektu.
Jeśli jesteś gotów zainwestować wizualny aspekt swojego biznesu, jasne jest że szukasz kogoś, komu możesz zaufać. W końcu chcesz stworzyć wizerunek, który ma przetrwać lata i pracować na twój sukces. Jako ad studio dostarczamy przemyślanych rozwiązań, dbamy o spójność i detale, tworzymy z pasją. To tylko kilka z powodów, dla których warto powierzyć nam to zadanie.